Το...ιδιαίτερο φροντιστήριο!

                                                                                  

Στο Κέντρο Ξένων Γλωσσών House of English-Francais-Deutsch-Turce τα πλεονεκτήματα του ιδιαίτερου μαθήματος γίνονται προσιτά σε όλους.

  • Γιατί τα δίδακτρά μας συνάδουν με αυτά ενός φροντιστηρίου, μόνο που εδώ συγκροτούμε ολιγομελή τμήματα που δεν ξεπερνούν τα 6-7 άτομα.

  •  Έτσι, αφιερώνουμε τον απαιτούμενο χρόνο σε όλους τους μαθητές και παράλληλα, επικεντρώνουμε στην κατανόηση των αναγκών, αλλά και στον εντοπισμό των αδυναμιών τους, έτσι ώστε να βελτιωθούν και να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους.

  • Επιπλέον,νέα τμήματα ξεκινούν καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, στοχεύοντας πάντα στην όσο το δυνατό αμεσότερη και πιο εξειδικευμένη διαδικασία μάθησης προσαρμοσμένη στον κάθε σπουδαστή μας.

Φροντιστήριο ή ιδιαίτερο; Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα όταν μαθαίνουν με παρέα

Γιατί η κοινωνική μάθηση είναι ιδανική για το παιδί;

 Όλες οι μελέτες συνάδουν και συμφωνούν ότι το παιδί μαθαίνει καλύτερα όταν μαθαίνει με παρέα. Το παιδί αφομοιώνει καλύτερα σε ένα κοινωνικό περιβάλλον. Επίσης το παιδί αναπτύσσει πολλές δεξιότητες, θετικά στοιχεία χαρακτήρα και καλύτερη κοινωνική προσαρμογή όταν μεγαλώνει σε ένα κοινωνικό περιβάλλον.

“…Το παιδί μου δεν συγκεντρώνεται στην τάξη των αγγλικών, μήπως να το βάλω σε ιδιαίτερο;”
“…Ο Νίκος μου φαίνεται ότι δεν προχωράει στο φροντιστήριο όσο θα μπορούσε, μήπως να κάνει αγγλικά στο σπίτι με δασκάλα;”
“…Θέλω να έχουμε ξεμπερδέψει και με το Proficiency πριν αρχίσει η κόρη μου να μελετάει για τις εισαγωγικές. Μήπως με τα ιδιαίτερα αγγλικών θα προχωρήσει γρηγορότερα;”
“…Πολύ δυσκολεύεται ο γιος μου με τα αγγλικά, μήπως θα τα καταλάβαινε και θα τα μάθαινε καλύτερα αν έκανε μάθημα στο σπίτι με δασκάλα;”

Αυτές είναι μερικές από τις ανησυχίες των γονιών, που συχνά τους ωθούν να επιδιώκουν τα ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι, ειδικά για την ξένη γλώσσα αλλά και σε άλλα μαθήματα. Είναι όμως τα ιδιαίτερα η σωστή λύση για αυτά που τους απασχολούν;
Η απάντηση δεν είναι αυτή που θα περίμενε κανείς. Οι μελέτες αποδεικνύουν ότι τα παιδιά ζουν μια σαφέστερα πιο ποιοτική μαθησιακή διαδικασία μέσα στην τάξη, μαζί με μια ομάδα παιδιών.
Οι περισσότερες μαθησιακές προκλήσεις αντιμετωπίζονται αποτελεσματικότερα μέσα στα πλαίσια της κοινωνικής μάθησης.
Και ας δούμε γιατί:
Μία τάξη έξι παιδιών έχει επτά δασκάλους.
Στο ΚΞΓ το παιδί διδάσκεται εξίσου από τις προσπάθειες των συμμαθητών του, από τις επιτυχίες και τα λάθη τους, όσο δεν διδάσκεται κι από τον δάσκαλο!
Μάθηση δεν σημαίνει απλά “παίρνω πληροφορίες”. Σημαίνει “παίρνω πληροφορίες και τις κάνω γνώση, τις κατακτώ, τις βιώνω”. Η τάξη λοιπόν με τους υπόλοιπους μαθητές της γίνεται μια διαρκής πηγή βιωματικών μαθησιακών εμπειριών που εμπλουτίζουν την μαθησιακή διαδικασία. Και επιπλέον, στο κοινωνικό περιβάλλον διδάσκεται τις κοινωνικές δεξιότητες μάθησης που είναι αναντικατάστατες. Αποκτά δηλαδή την ικανότητα να μαθαίνει μαζί με άλλους, την οποία θα συνεχίσει να αξιοποιεί σε όλη τη ζωή του!
Πειθαρχία
Πολλοί γονείς ότι το παιδί τους θα πειθαρχήσει όταν βρίσκεται μόνο του μαζί με έναν δάσκαλο γλώσσας. Πόσο μεγάλο λάθος είναι αυτό. Η ζωή στη συνέχεια θα τον υποχρεώνει μόνιμα να συγκροτείται σε ένα κοινωνικό περιβάλλον. Όσο πιο νωρίς μαθαίνει να εργάζεται ομαδικά τόσο καλύτερα θα αποδίδει αργότερα στη ζωή, στη δουλεία, στην κοινωνία. Αργότερα ο γονιός που έχει μάθει το παιδί του με ατομικό προπονητή θα αναρωτιέται γιατί στο πανεπιστήμιο ή στη ζωή ή στο επάγγελμα το παιδί δεν πειθαρχεί και δεν αυτο-συγκρατείται.
Κι όμως, στο μάθημα το παιδί δεν χρειάζεται ατομικό προπονητή. Χρειάζεται καλό δάσκαλο να του εμπνέει πίστη στον εαυτό του και όρεξη να τα καταφέρει. Επίσης η ενθάρρυνση των γονιών, όπως και τα κοινά βιώματα της ομάδας είναι πολύ σημαντικά. Τα παιδιά μοιράζονται τις έγνοιες τους και χωρίς καν να το καταλάβουν ζουν την άμιλλα που τα σπρώχνει μπροστά.
Ομαδικότητα
Η ομαδικότητα είναι ένα εξαιρετικό μαθησιακό εργαλείο. Το παιδί παρακινείται από τους υπόλοιπους μαθητές. Βάζει στόχους βλέποντας αυτούς που ήδη έχουν προχωρήσει, αλλά ξέρει ότι υπάρχουν κι άλλοι που ακολουθούν, στις μικρότερες τάξεις, άρα δεν απογοητεύεται.
Η ομαδικότητα συνδαυλίζει τη μάθηση μέσα από το κέφι, τη χαρά της σύνδεσης, τη αίσθηση του “ανήκειν” σε μια ομάδα που ο καλός δάσκαλος έχει φροντίσει να δέσει, να λειτουργεί θετικά.
Επικοινωνία
Η ξένη γλώσσα είναι κάτι ζωντανό. Δεν την μαθαίνει κανείς έτσι απλά για να “βρίσκεται” αλλά για να τη χρησιμοποιεί, για να αποτελεί εφόδιο στο μέλλον, στο επάγγελμα, στις σχέσεις στην ενημέρωση, στη δια βίου μάθηση.
Στο ΚΞΓ  το παιδί επικοινωνεί, κουβεντιάζει, εκφράζεται στην ξένη γλώσσα με όλους τους ζωντανούς τρόπους που απαιτεί η ομάδα… Δεν λειτουργεί σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον δασκάλου και μαθητή.
Συνεργασία
Στο ΚΞΓ το παιδί βρίσκεται σε ένα ομαδικό περιβάλλον, όπου συγχρονίζεται κάνει φιλίες, μαθαίνει τη συνεργασία.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μαθαίνει να προσεγγίζει στόχους μαζί με άλλους. Είναι κάτι που θα κάνει σε όλη την επαγγελματική ζωή του. Τα θεμέλια της ικανότητας για συνεργασία τίθενται στα παιδικά χρόνια, όπου το παιδί μέσα στην όμορφη ομάδα της τάξης καταλαβαίνει τι σημαίνει να συγκρούομαι και να φιλιώνω,να συζητώ στην τάξη, να συνεργάζομαι, να προσπαθούμε όλοι μαζί.
Ενημέρωση
Όταν όλα στη ζωή εξελίσσονται, η διδασκαλία της γλώσσας δεν παραμένει κάτι στατικό. Εξελίσσεται διαρκώς, με καινούργια βιβλία, νέες προσεγγίσεις, νέο εξοπλισμό με τη βοήθεια του internet, με on line εφόδια. Όλη αυτή η ενημέρωση είναι στα χέρια των δασκάλων σε ένα οργανωμένο σχολείο. Τα ιδιαίτερα μαθήματα έχουν κι αυτά τη χρησιμότητά τους. Ενδείκνυνται για παιδιά που έχουν πολύ σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες. Κι εκεί χρειάζονται ειδικά εκπαιδευμένοι δάσκαλοι για να τα υποστηρίξουν.

Το ΚΞΓ, εν τω μεταξύ, θα συνεχίσει να εξελίσσεται, να συμπορεύεται με τα νέα δεδομένα που φέρνει αυτή η τόσο ενδιαφέρουσα εποχή της πληροφορίας στην οποία ζούμε και θα προσφέρει στα παιδιά μας εξαιρετικές συνθήκες κοινωνικής μάθησης και διαμόρφωσης χαρακτήρα και ικανοτήτων για τη ζωή.

Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα όταν μαθαίνουν με παρέα!